1985 | Junior klub Na chmelnici - Praha |
1986 | Chebské divadlo - Cheb |
1989 | Klub Benar - Litvínov; |
1990 | VHS - Weiden |
1991 | EKK - Pálffyho palác - Praha |
Severočeské muzeum - Liberec | |
1994 | Mladá fronta - Praha (s V.Císařovskou) |
1995 | Dům umění - Brno |
1996 | Dům pánů z Kunštátu – Praha |
Ministerstvo vnitra – Praha | |
1997 | Ministrstvo vnitra - Praha |
1998 | Knihkupectví Paseka Praha |
Obecní galerie Beseda Praha | |
Maison de la MarinePornic- Francie | |
2006 | Císařovský; Kdo hoří, Galerie a galerie jídelna - Augustiánský klášter, Česká Lípa |
1980 | Člověk, Prostor člověka, Městské kulturní středisko, Dobříš u Prahy |
1990 | Kov a šperk; Oborová výstava, Galerie Václava Špály, Praha |
1992 | Minisalon, Galerie Nová síň, Praha |
2004 | Cesta zpátky, Petr Císařovský a Karel Haloun, Galerie Millennium, Praha |
2005 | Petr Císařovský; Sochy, Henryk Czesnik; Obrazy, Konfrontace 3, Polský institut Praha, Praha |
2006 | Podvědomí,Galerie Millennium, Praha |
Vendula Císařovská, Petr Císařovský, Památník Vojna-Galerie OPE, Příbram |
Text Viktora Šlajchrta
◀nahoru▶
Generace Petra Císařovského prožívala vnímavý dětský věk v letech šedesátých; vrůstala do světa nadějí. Na samém prahu dospělosti, dřív než se stačila
vyslovit, ji roztříštila a mravně zmasakrovala normalizace: někteří emigrovali, jiní se nechali zkorumpovat režimem,
mnozí se uzavřeli do soukromí nebo přežívali v různých nekonformních skupinách. Po listopadu 1989 se ukázalo, že tato generace, co se týče umění, jako generace prakticky
neexistuje. Zůstali z ní pouze soliterní jedinci.
K takovým osamělcům, kteří stranou davu vytvořili svébytné dílo, patří i Císařovský. Ačkoli vyrůstal v kultivované rodině významného teoretika umění, svou tvůrčí cestu si
hledal sám a osobitě. Nejdřív se vyučil v Jihlavě kovářskému řemeslu a pak nějaký čas střídal různé pracovní poměry; nějakou dobu byl i
„bedňákem u bigbítu“. V letech 1969 - 1976 absolvoval obor sochařství na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze, ale i v
sochařství zůstal věrný svému osudovému materiálu - své plastiky od počátku koval ze železa. Spojení umění s řemeslem se ukázalo jako
šťastná volba. V dalších letech se Císařovský pro obživu věnoval užité tvorbě, zejména různými realizacím pro architekturu, ale
zároveň vznikaly v jeho kovárně uprostřed kokořínských lesů první cykly volných plastik. Navazoval v nich sice na „železné
sochařství“, které se ve světě úspěšně prosadilo hlavně v 50.letech (Cesar, Müller, Chillida, Rozsak), ale už tehdy bylo pro jeho
orientaci podstatnější velké sochařství bez přívlastků - čistý a oproštěný Brancusi; expresivní, později věcný a nenápadně ironický
Gutfreund.(...)
Viktor Šlajchrt v katalogu výstavy v Domě umění města Brna 1995