Charbel Ackermann
švýcarský výtvarník,
který žije a tvoří v Londýně.
Poslední výstavy:
Launch Pad Gallery/Building Centre, Londýn (“Island Block”, solo show,
2007);
L’EST, Londýn (2007);
Michael H. Shamberg’s, Turtle Salon at the nüans
Ausstellungsraum, Düsseldorf (2007);
Irvine Contemporary Arts, Washington DC (dvě výstavy 2006);
The Gallery at the Warehouse, Washington DC (“M2”,
Samostatná výstava, 2006);
The Drawing Center, New York (2005);
I.D.E.A.London at the I.C.A., Institut současného umění; Londýn
(2005);
Kunstmuseum Luzern, Švýcarsko (dvě skupinové výstavy 2003, 2004/05);
Pasadena Museum of California Art, Los Angeles (“Topographies”
společná výstava s výtvarníky: John Baldessari, Allan Kaprow, Ed
Ruscha, Charbel Ackermann, Jessica Bronson, Ingrid Calame, Charles La
Belle, Rigo 23, Lordy Rodriguez, Shirley Tse, Tam Van Tran a další,
2004);
Walter and McBean Galleries, San Francisco (2004);
Stanford Art Gallery, Stanford University, Palo Alto (2003).
Jeho dílo bylo hodnoceno v The
New York Times, The Washington Post, The San Francisco Chronicle, Art
Week, a publikováno v Blueprint Magazine, Drawing Papers (The
Drawing Center, NY), a v Topographies (Fellows of Contemporary Art,
Los Angeles).
Charbel Ackermann vystudoval
na Goldsmiths College v Londýně (MA Fine Arts) a na San Francisco Art
Institute (BA Fine Arts). Podílel se na panelových diskusích a
sympoziích v Tate Britain v květnu 2006(With A Single Mark, Models and
Practice of Drawing, další účastníci: Catherine de Zegher, Richard
Tuttle, Luis Camnitzer, Avis Newman, Lawrence Rinder, Charbel
Ackermann, Michael Newman, Briony Fer, James Elkins, Peter Hallward,
Jean Fisher, Jimmie Durham). Byl hostujícím umělcem na Californské
univerzite v Santa Cruz (2007).
Používá rozmanité prostředky,
kresby, instalace, plastiky, elektronická média či text. Jeho díla
prozkoumávala architekturu, zvláště proměnu vzhledu městských budov v
průběhu jejich života (“Island Block”, 2007), a monumentální
architekturu a památky (“M2”, 2006). V “Nové geometrii” (série
instalací v letech 2003-5) prezentoval systém geometrie s globálním
rámcem založený na hloubkovém zkoumání geografie Osy zla. “Eden au
Lac” (2004) je nástěnná malba vytvořená pouze čárovými kódy nalepenými
na plastovou fólii. Lze ji přečíst pomocí ručního snímače čárových
kódů, čímž se zobrazí útržky textů o horské krajině a životě zvířat.
Současná výstava “Wood Stage”
sestává ze série velkoformátových kreseb uhlem na papíře, 183x230 cm.
Kresby představují například igelitovou plachtu zachycenou mezi stromy,
hořící oheň a podobně. Vynášejí na světlo sérii předmětů a situací,
které zbyly po neznámé skupině obyvatel na kraji lesa.
|